Aankomst op Palawan

7 december vertrokken naar de filipijnen. Toen ik op Hong Kong aankwam stond er een vrouwtje me op te wachten om mijn boardingpas te veranderen. Ik kreek een Buisiness Class stoel aangewezen voor de laatste 1,5 uur naar Manila. echt vet relaxed, alleen maar eten en drinken, en je wordt als een god behandeld en je kan lekker languit liggen in je stoel.

Op manila stond daar eindelijk mijn schatje te wachten, nog ff naar haar hotel geweest om me op te frissen om vervolgens weer door te vliegen naar Palawan. Na een totale reistijd van 22 uur was het toch echt tijd om te gaan slapen. Het hotel kwam ons van het vliegveld halen, en daarna lekker slapen...

Op Puerta Princessade volgende dag een beetje gewinkeld en een pin automaat proberen te vinden. Ja gelukt alleen doen allebei onze pinpassn het hier niet... :( gelukkig had Bo genoeg cash opgenomen. Ik heb hier een paar slippers gekocht voor de hoofdprijs van 80 floepies oftewel 1 euro nog wat...

Vanuit hier zijn we met de bus naar Sabang gegaan, wat een wereldtocht was. We hadden bijna de bus gemist maar mochten toch nog mee.. alleen de enige plekken beschikbaar waren op het dak. Dus wij lekker 2,5 uur op het dak naar Sabang gezeten waar we onder weg 30 keer zijn gestopt om dingen in/uit te laden of personen af te zetten.

Op Sabang zijn we 2 dagen gebleven, waar we de langste ondergrondse rivier ter wereld hebben gezien en ook zijn ingevaren, en de monkeytrail gelopen. Hier waren aapjes en ook was er een grote hagedis. leuke dieren!

Na Sabang zijn we bij vandaag aangekomen. We zijn nu in El Nido, waar we een langere tijd zullen blijven. Om hier te komen hebben we een auto/bus rit gemaakt van 5,5 uur over onverharde wegen. Die chauffeur reed echt zo hard dat zijn vering en schokbrekers zeker niet lang zullen overleven. Best een enge lange weg rijden hier naar toe. Maar we zitten lekker vanavond in een superlux resort waar we heerlijk gaan uitrusten! Na morgen zullen de rest van de spannende verhalen gaan volgen en misschien ook wel foto's!

Reacties

Reacties

Aart

betere werk, 80 floepies voor een euro. Wieniet, 200 floepies hier is dus helemaal niks!!!

mama

wat heerlijk om te lezen dat jullie zo genieten. Op een busdak reizen lijkt me ook erg bijzonder. Kijk al weer uit naar jullie volgende verhaal. Knuf

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!