avonturen op Coron

20 decemer: In het restaurant van ons resort serveren ze wentelteefjes (brood gedoopt in melk met eieren en kaneel wat je in de pan bakt en eet met suiker er overheen). Nog nergens waren we dit fijne ontbijt tegen gekomen. De eerste keer werd het goed klaar gemaakt maar de 2e keer snapte ze niet meer hoe het moest. Wel 3 keer hebben we het terug gestuurd, het bleek dat ze er kaas doorheen hadden gedaan. Bodil wilde zo graag wentelteefjes dat ze zelf de keuken is ingegaan en die stomme filipino's heeft laten zien hoe het wel moet. We hebben vandaag een motor gehuurd en zijn weer de leuke weggetjes over gegaan om het strand en de waterval te vinden. Maar allebei is het niet gelukt. We hebben hier niet echt een strand wat best jammer is maar ja.

21 december: Vandaag hebben we uiteraard weer wentelteefjes besteld. Het personeel wat zo bang geworden voor de mening van Bodil dat ze allemaal bleven kijken totdat ze het eerste hapje goed had gekeurd. Maar het was ze gelukt hoor. We wilden heel graag naar de wilde dieren op een ander eiland maar voor die tour hadden we 2 mensen extra nodig, voor 2 organiseren ze hier geen tour. In het restaurant van het resort zagen we een iets ouder stel zitten waar we aan vroegen of ze mee wilden. Het bleken hele aardige Canadese mensen te zijn. Ze waren hier al wat langer dus wisten een paar plekken waar we goed konden eten en hebben ons een beetje rond geleid. Samen zijn we naar het tour bureautje gegaan om alles te regelen en we hebben samen geluncht. Rond 16:00 ging het een beetje waaien en werd het wat koeler. Dit was ideaal weer voor de hotsprings. Deze keer bij daglicht was ook weer heel fijn vertoeven.

22 december: Vannacht om 4:00 zijn wij, het Canadese stel en nog een filipijns stel met de boot naar Calauit gevaren. Calauit is het eiland waar de wilde dieren wonen. Het was 3 uur varen dus we konden gelukkig verder slapen op de boot. We hebben ook gesnorkeld op andere eilanden. Bij het laatse eiland was de stroming zo sterk dat we zelfs met flippers en een snorkel niet tegen de stroom in kon zwemmen. Er was een touw van de boot naar land gespannen zodat we ons naar de boot konden trekken. Maar als we het touw misten dan was je verloren.Om 18:30 waren we weer terug van de tour en toen zijn we snel wat gaan eten.

23 december: Vandaag hadden we wat opstrat probleemjes dus we hebben er een rustig dagje van gemaakt. Voor de lunch waren we beland bij een italiaans resaurant/ hotel waar we lekkere pasta hebben gegeten. In het restaurantkwamen we de eigenaar van kajakken tegen die hij verhuurt. Dus morgen gaan we om 8:00 lekker zee kajakken! hartstikke leuk. Nu gaan we even eten want dat is onze favoriete bezigheid.