Aankomst op Coron

Mensen,

Vrijdag ochtend 7:00zijn we vol goed moed vertrokkennaar het eiland Coron. De beloofde 5 uur varen werden er 8. samen met 9 andere mensen en 3 bemanningsleden zijn we de woeste zee overgevaren. De golven waren echt gigantisch hoog waardoor we de hele tijd nat werden en niet echt hard gingen. Eindelijk in Coron aangekomen hadden we spijt dat we niet op internet hadden gekeken waar we konden slapen. Volgens een mede vaarder stond het sea dive resort goed aangeschreven dus daar zijn we heen gegaan. Helaas was deze vol. Moe, verbrand en lichtelijk ontmoedigd gingen we naar iets anders opzoek. Op straat sprak een oude man ons aan, duidelijk geen filipino. hij vroeg of we op zoek waren naar een slaapplek. hij ging meteen een paar mensen bellen voor ons. Heel raar; in Nederland is het zoappart als vreemde mensen je willen helpen, je wordt er eerder bang van, waarschijnlijk omdat we in Nederland gewend zijn dat er iets tegenover moet staan. Filipino's zijn trouwens ook heel behulpzaam! Volgens de man was er nog wel een kamer vrij in het sea divings resort. Deze man bleek de eigenaar te zijn van het sea diving resort en hij bood zijn kantoor kamer aan voor 500 peso (7,50 euro) eindelijk een warme douche.Het eten was hier redelijk goed dus dat was weer een meevaller. Na het eten zijn we naar de hot springs gegaan. Dit zijn natuurlijke warm waterbronnen van 40 en 50 graden. Het water rook naar zwafel maar het was heel lekker en we hebben weer een mooi plekje op aarde gezien.

De volgende dag dachten we naar busuanga te gaan om daar naar het eiland met de wilde dieren te gaan, maar dit bleek een heel slecht idee te zijn. omdat er maar 1 bus per dag rijdt, hadden we opeens heel erg veel haast. Na een rit van 3 uur bleek Busuanga Town een stom dorpje te zijn waar vooral geen trip naar de wilde dieren georganiseerd werd.Als enige touristen zaten we gevangenwant de eerste bus terug ging pas om 4:30 de volgende ochtend. Dus moesten we de nacht in het saaie dorp blijven, met 3 hanen achter onze kamer. In dit dorp was geen restaurant dus we hebben gedineerd met crackers en zoet brood (ze snappen hier niks van brood). 's nachts hebben we om4:30 de bus terug genomen naar Coron, heerlijk weer 2,5 uur in een bus helemaal volgepakt met mensen, die flink stonken. na weer een helse tocht over onverharde, kronkelende wegen weer veilig aangekomen in Coron. hier hebben we gelijk weer en kamer in dat ene hotel geboekt om hier lekker een week te vertoeven. We zijn er nu achter dat er vanaf hier de trip naar de wilde dieren wordt georganiseerd. Dus dat gaan we deze week doen. Verder is het hier een heel vies dorpje dat overal stinkt, met bedelende mensen (vanwege kerst) en geen strand. maar we gaan lekker nog een keer naar de hot springs toe en we gaan ons heerlijk laten maseren voor een paar euries. Er staan inmiddels ook weer een paar foto's op de site voor jullie, hopelijk genieten jullie er net zo van als wij!

We hebben onze vlucht naar Manila al geboekt vanaf hier.

Bodil komt 28 dec 18:30 nederlandse tijd aan op schiphol en Hans komt 29 dec 6:30 aan.

Linda

Hoi Hans,

Klinkt avontuurlijk! ;-) - een avondje crackers is toch iets anders dan je plaatselijke shoarma adres ;-)
Maar goed om te lezen dat jullie het naar je zin hebben! Komen jullie nu alletwee terug voor oud en nieuw?? Zijn de plannen gewijzigd? Dan zijn jullie bij deze beiden uitgenodigd voor het feestje bij John. Het wordt er gezellig!! Maar geniet nog lekker van de zon, hier sneeuwt het ondertussen en is het dit weekend min tien. We moeten nog afwachten of de wedstrijd morgen tegen Nac doorgaat (gaan sproon, wijnand en ik heen). Nog heeeel veeeel plezier!! :)
Liefs van Linda

Aart

Stonk het daar nog meer dan in het vliegtuig terug van Timisoara?! Ken toch niet?