Een heel fijn kerstfeest allemaal!

Wij hebben vandaag een hele warme dag gehad. We hebben een berg beklommen met op de top een heel groot kruis. Om maar even in de kerst sfeer te blijven.

Morgen om 08:00 onze tijd vertrekken we naar het vliegveld om naar Manila te gaan. Daar gaan we lekker 2 dagen shoppen (nou ja Hans kan 3 dagen, de arme schat is even 1 dag alleen)

Dus dit is ons laatste verhaaltje. Als conclussie kunnen wij melden dat we heel blij zijn dat we in Nederland geboren zijn ondanks dat het daar koud is en ondanks de hoge belastigen en de oneindige regeltjes. Hier is een mensenleven niet zo veel waard, mensen hebben hier weinig kansen en het grootste gedeelte van de bevolking leeft in armoede. Niemand is hier verzekerd dus als ze wat breken is een operatie te duur dus ze zullen altijd een vergroeit bot houden. Kinderen zijn voor de meeste volwassenen de enige hoop op een beter toekomst of inkomen. Kinderen mogen hier alles maar lopen zelfs met kerst alleen over straat om voor geld te zorgen. Wel heel mooi van de mensen hier is dat ze het leven nemen zoals het komt en zijn meestal tevreden met wat ze hebben.

Hans komt 29 december 06:30 Nederlandse tijd aan. Bodil komt 28 december 18:30 Nederlandse tijd aan.

We vinden het heel leuk dat de site zo vaak is bezocht!

doei allemaal

Papa Bert

Ook een heel fijne kerst voor jullie. en nog veel plezier in manilla. ik heb echt genoten van jullie verslagen. tot gauw