Meer van El Nido

De afgelopen 2 dagen hebben we 2 boot tochten gemaakt rond El Nido. We hadden een prive boot met bemanning gehuurd. De tours waren erg mooi, zie de foto's die erop staan. De eerste dag toen we voor het eerst gingen snorkellen in de small lagoon, wist Bo zich geen raad met de snrokel en duikbril. Na twee mislukte pogingen en een half uur later, konden we het nog een keer proberen. eindelijk gelukt en konden we genieten van een mooie snorkel tocht. Hele mooie visjes en koraal en alles was er te zien engedoken naar een onderwater grot. na een lange dag vol snorkelen en bootje varen kwamen we op het laaste strand aan, long beach waar we met een biertje nog konden nagenieten van de dag.

Op de tweede dag van de boot tour begon het alweer goed, onze boot wou niet starten. Na vele pogingen toch gelukt en konden we vertrekken. Het weer was wat minder en het was ook allemaal iets kouder maar eenmaal aangekomen op de eerste snorkel plek was alles vergeten. Deze plek was echt mooi, heel veel rare visjes, roggen, clown vissen, zeester en nog veel meer van dat soort vissen die we niet kunnen plaatsen. Ook hadden we heel veel last van kwallen. Op zich niet van de beesten zelf maar meer van de miljoenen eitje die in de zee drijven en heel vies aanvoelen.

Na deze belevenis zijn we naar snake island gegaan waar het strand in de vorm van een slang zich heeft gevormd. Hier een uurtje gerelaxed waarnaar we verder konden naar nog een mooie grot. al dan niet dat de boot er de hele tijd ff mee op hield. Na de grot had de boot het helemaal begeven. eerst weggesleept weer terug naar een strandje, en na een uur eindelijk weer terug naar huis. onderweg naar huis is de boot er ook 6 keer mee opgehouden, dus daar drijf je dan midden op zee met golven van meters hoog en een harde wind is dat minder leuk. Nou eindelijk bijna thuis begeeft dat ding het weer en toen is onze host de zee ingedoken om zelf de boot te duwen (zie foto).

Na deze laatste tour hebben we besloten om ons geld terug te vragen voor de 3e tour en deze niet meer te maken met deze mensen. We hebben besloten om naar Coron te gaan woensdag. Ons restaurentje in El Nido waar we inmiddels al 3 dagen hebben gegeten heeft ons tickets geregeld voor de boot er naar toe. Dit is echt een heel leuk restaurentje waar je hele lekker curry kan eten. hoogst waarschijnlijk gaan we morgen er weer eten want dit is ongeveer het enige wat hier goed te eten is.

Morgen weer lekker een rustdag, beetje shoppen op het strand liggen, Woensdag waarschijnlijk een motor huren om het eiland rond te touren en dan donderdag naar Coron.Daar zien we jullie weer! Tot dan en geniet van de foto's!

Hier is het dan wel niet super lekker weer maar we zien dat het bij jullie lekker aan het vriezen is! Succes